DSpace

Future University Hakodate Academic Archive >
Faculty and Students >
Dept. of Media Architecture >
Ito, Kei >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10445/8724

Title: プログラミング課題自動チェック機構を活用した演習課題の分割と事前学習化の試み
An Attempt to Divide Questions and Change Them into Preparation Quizzes Using Au tomatic Check Mechanism for Programing Exercises
Authors: 伊藤, 恵
Abstract: 情報系大学の初年次教育として実施しているJavaプログラミング科目において,事前学習を前提とした演習授業を実施している.事前学習の定着のため予習クイズ等を導入しているが,事前学習から演習課題への移行がうまく進まない受講者が後を絶たない.そこで,事前学習から演習への円滑な移行のため,従来より導入しているプログラミング課題の自動チェック機構を活用し,演習課題の分割と一部事前学習化を試みた.その実践結果を報告する.
Research Achievement Classification: 国内学会/Domestic Conference
Type: Conference Paper
Peer Review: なし/no
Solo/Joint Author(s): 単著/solo
Published journal or presented
academic conference: 
教育システム情報学会研究報告
Volume: 32
Number: 6
Spage: 21
Epage: 28
Date: 17-Mar-2018
Publisher: 教育システム情報学会
Appears in Collections:Ito, Kei

Files in This Item:

File Description SizeFormat
TR-032-06-A-004.pdf661.85 kBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Copyright © 2010-2012 FUTURE UNIVERSITY HAKODATE.
DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace