DSpace

Future University Hakodate Academic Archive >
Faculty and Students >
Dept. of Media Architecture >
Ito, Kei >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10445/8286

Title: プログラミング教育における吹き出し導入の試みと分析
Authors: 伊藤, 恵
椿本, 弥生
Abstract: 情報系学部において初年次教育として実施している必修のプログラミング科目において,例題などの表面的な理解に留まり,実践力を付けられない受講者が目立ってきている.本研究ではブレンディッド形式で実施しているプログラミング科目に「吹き出し」を導入することによって,受講者の思考の見える化とそれに伴う理解の深化を目指した.その導入の試みと分析結果を報告する.
Research Achievement Classification: 国内学会/Domestic Conference
Type: Conference Paper
Peer Review: なし/no
Solo/Joint Author(s): 共著/joint
Published journal or presented
academic conference: 
教育システム情報学会研究報告(2015年度第5回研究会)
Volume: 30
Number: 5
Spage: 13
Epage: 20
Date: 30-Jan-2016
Publisher: 教育システム情報学会
Appears in Collections:Ito, Kei

Files in This Item:

File Description SizeFormat
jsise201505.pdf1.7 MBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Copyright © 2010-2012 FUTURE UNIVERSITY HAKODATE.
DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace