DSpace

Future University Hakodate Academic Archive >
研究者 >
メタ学習センター >
ダミアン・リヴァーズ >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10445/7698

タイトル: Identities in Foreign Language Education
著者: Rivers, Damian
Houghton, Stephanie
アブストラクト: One can easily observe how, to date, conceptualizations of identity within foreign language education have been addressed and discussed on numerous occasions and in numerous sociocultural contexts (e.g. Block, 2007b; Clarke, 2008; Duff and Uchida, 1997; Edwards, 2009; Higgins, 2011; Kanno, 2003; Kramsch, 2009; Kubota and Lin, 2009; Lantolf and Genung, 2003; Lin, 2008; McMahill, 1997; Mohan et al., 2002; Morgan and Clarke, 2011; Norton and Toohey, 2011; Pavlenko and Blackledge, 2004; Ricento, 2005; Tsui, 2007). However, despite such research interest, it is our view that inadequate attention has been paid to documenting the dynamics of identity development, negotiation and management in specific relation to the concept of ‘Otherness’ as well as the numerous attitudinal and behavioural overtones created through use of the term ‘foreign’, despite its position as an integral marker in language acquisition discourse.
研究業績種別: 著書/Book
資料種別: Book
査読有無: あり/yes
単著共著: 共著/joint
年月日: 2013年10月1日
出版社: Bloomsbury
出現コレクション:ダミアン・リヴァーズ

ファイルダウンロード:

このコンテンツにファイルはありません。

このアーカイブに登録されているコンテンツはすべて著作権により保護されています。
著作権を遵守の上、ご利用ください。

 

Copyright © 2010-2012 FUTURE UNIVERSITY HAKODATE.
Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard