DSpace

Future University Hakodate Academic Archive >
Faculty and Students >
Center for Meta Learning >
Damian Rivers >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10445/7670

Title: National Identification and Intercultural Relations in Foreign Language Learning
Authors: Rivers, Damian
Abstract: 日本における「アイデンティティ」と「外国語としての英語教育」との関係についての論争を踏まえ、本研究では、日本の大学生377人から得たデータに現れた日本人のアイデンティティ意識の三つの側面―「国際性」、「愛国心」、「ナショナリズム」―とともに「英語圏の国々の影響力」、「英語話者がもつ異文化的魅力」、「外国語としての英語学習への姿勢」への認識を取り上げ、それらの相関関係を探った。著者が確立した理論的仮説に基づき、SEM(Structural Equation Modelling)を適用してデータを分析し、多様なインターアクションのモデルの立証を試みた。本研究により多くの重要な相関関係が明らかになり、それらを社会政治的観点から考察した。
Research Achievement Classification: 原著論文/Original Paper
Type: Journal Article
Peer Review: あり/yes
Solo/Joint Author(s): 単著/solo
Volume: 10
Number: 4
Date: 19-Nov-2010
Publisher: Language and Intercultural Communication
Appears in Collections:Damian Rivers

Files in This Item:

There are no files associated with this item.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Copyright © 2010-2012 FUTURE UNIVERSITY HAKODATE.
DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace