DSpace

Future University Hakodate Academic Archive >
Faculty and Students >
Dept. of Media Architecture >
Ito, Kei >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10445/6690

Title: 学習支援システムを用いたプログラム教育における自習支援の実践と評価
Practice and Evaluation of Self-Study Support with Learning Management System for Programming Education
Authors: 佐藤, 智紀
伊藤, 恵
奥野, 拓
Abstract: 大学教育では,ICT の知識・技術の習得のみならず,それらを活用して問題解決できる高度ICT人材育成が求められている.本研究では,プログラミング教育を題材に,学習支援システムを用いて自習支援を行い,知識定着や学習意欲維持,問題解決能力を養成するための仕組みを構築することを目的とする.本研究では,実際の授業で履修学生を対象として,学習支援システムの教材作成機能を用いて教材を作成し,それを自習で取り組むことを実践した.本稿では,実践結果の評価と考察を行い,今後の課題を述べる.
Research Achievement Classification: 国内学会/Domestic Conference
Type: Presentation
Peer Review: なし/no
Solo/Joint Author(s): 共著/joint
Published journal or presented
academic conference: 
第37回教育システム情報学会
Date: 22-Aug-2012
Publisher: 教育システム情報学会
Appears in Collections:Ito, Kei

Files in This Item:

File Description SizeFormat
B3-3.pdf469.88 kBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Copyright © 2010-2012 FUTURE UNIVERSITY HAKODATE.
DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace