DSpace

Future University Hakodate Academic Archive >
研究者 >
情報アーキテクチャ学科 >
アンドリュー・ジョンソン  >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10445/5861

タイトル: Educational Uses of Digital Photo Frames: A Trial Study
著者: Johnson, Andrew
Heffernan, Neil
アブストラクト: Digital photo frames(DPFs) allow users to display a collection of digital images in the form of a slideshow.They also offer potential for assisting language learning? particularly vocabulary that can be visually represented.The authors hypothesized that if a DPF was set to continuous play in a prominent place where a learner spends a good deal of time,repeated exposure to the content would increase retention.This paper reports on a trial study in which DPFs were used in a freshman EFL communication class in a Japanese university during the fall of 2009.This paper will present qualitative data collected relating to student use and attitudes toward the DPFs.Based on the positive student responses collected in this trial,the authors are currently designing the second phase of the study to examine the effect of DPFs on long-term retention of content with a larger population and over a longer time scale.
研究業績種別: 原著論文/Original Paper
資料種別: Journal Article
査読有無: なし/no
単著共著: 共著/joint
発表雑誌名,発表学会名など: Proceedings of GLoCALL 2009 Conference
開始ページ: 1
終了ページ: 10
年月日: 2010年1月15日
出現コレクション:アンドリュー・ジョンソン

ファイルダウンロード:

このコンテンツにファイルはありません。

このアーカイブに登録されているコンテンツはすべて著作権により保護されています。
著作権を遵守の上、ご利用ください。

 

Copyright © 2010-2012 FUTURE UNIVERSITY HAKODATE.
Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard