DSpace

Future University Hakodate Academic Archive >
研究者 >
情報アーキテクチャ学科 >
マイケル・ヴァランス >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10445/5744

タイトル: Japanese Students’ Digitally Enabled Futures Images: A Synergistic Approach to Developing Academic Competencies.
著者: Mukerji, S.
Tripathi, P.
Vallance, Michael
Wright, David L.
アブストラクト: This chapter illustrates how a Futures Studies approach encourages Japanese students to strategically analyze their futures by anticipating problems and stimulating collaborative solutions. Supported by creative digital media integration, students become active participants of a learning process that results in measurable outcomes of academic competencies. Two foresighting contexts are provided: local community and personal employment futures. Data from both are analyzed for the effectiveness of digitally enabled Futures Studies in promoting academic competencies of students in Japanese Higher Education. The article concludes with personal critiques from digitally enabled learning and Futures Studies perspectives.
研究業績種別: 著書/Book
資料種別: Book
査読有無: あり/yes
単著共著: 共著/joint
発表雑誌名,発表学会名など: Cases on Technological Adaptability and Transnational Learning: Issues and Challenges.
開始ページ: 162
終了ページ: 186
年月日: 2010年
出版社: IGI Global: Hershey, USA.
出現コレクション:マイケル・ヴァランス

ファイルダウンロード:

このコンテンツにファイルはありません。

このアーカイブに登録されているコンテンツはすべて著作権により保護されています。
著作権を遵守の上、ご利用ください。

 

Copyright © 2010-2012 FUTURE UNIVERSITY HAKODATE.
Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard