DSpace

Future University Hakodate Academic Archive >
研究者 >
情報アーキテクチャ学科 >
マルコム・フィールド >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10445/4929

タイトル: Crossing the Discipline Divide: Building Learning Contexts
著者: Field, M. H.
Vallance, Michael
Yamamoto, Toshio
アブストラクト: In this paper we discuss the continuing, iterative process of creating an inter-disciplinary course linking Communication and Design Technology. Although technology is an integral component of the university’s vision for current and future curricula, the application and implementation of that technology is mostly limited within the confines of rigid disciplines. The skills to use technology required by Design students are essential for their major course of study. However, understanding how technology, design and humans interact in the real world is not something students experience as they do not engage in extensive field work practices. Our attempts to cross the discipline divide between Design and Communication has resulted in a number of benefits for students, staff and the university.
研究業績種別: 国際会議/International Conference
資料種別: Conference Paper
査読有無: なし/no
単著共著: 共著/joint
発表雑誌名,発表学会名など: Ed-Media World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, Vienna, Austria, Best Practices
開始ページ: 84
終了ページ: 89
年月日: 2008年6月
出現コレクション:マルコム・フィールド

ファイルダウンロード:

このコンテンツにファイルはありません。

このアーカイブに登録されているコンテンツはすべて著作権により保護されています。
著作権を遵守の上、ご利用ください。

 

Copyright © 2010-2012 FUTURE UNIVERSITY HAKODATE.
Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard