DSpace

Future University Hakodate Academic Archive >
Faculty and Students >
Dept. of Media Architecture >
Mima, Noyuri >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10445/2465

Title: ものづくりを通した授業にみる相互作用に関する質的研究
-情報教育におけるものづくりを活かした授業の意味-
Authors: 美馬, のゆり
刑部, 育子
Abstract: 「ものづくり」を通した教育実践について、近年の認知心理学の研究成果である状況的学習論の枠組みを用いて分析し、「ものづくり」を通した学習の意味について考察。
Research Achievement Classification: 国内学会/Domestic Conference
Type: Conference Paper
Peer Review: なし/no
Solo/Joint Author(s): 共著/joint
Spage: 323
Epage: 326
Date: Sep-1998
Publisher: 日本教育工学会
Appears in Collections:Mima, Noyuri

Files in This Item:

There are no files associated with this item.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Copyright © 2010-2012 FUTURE UNIVERSITY HAKODATE.
DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace