Future University Hakodate Academic Archive >
Faculty and Students >
Dept. of Media Architecture >
Ito, Kei >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10445/8713
|
Title: | やさしい日本語作成支援システムを用いた模擬授業指導の現状と課題 |
Authors: | Yokoyama Ito, Miki Ito, Kei Kizuka, Ayumi |
Abstract: | 日本語教師を志望している学生が教案に教師の発話を書く際、本支援システムを用いた。本支援システムを使うことによって、学生は既習の表現に言い換える、絵や写真や身振りを用いながらの指示にかえる、活動形態自体を再考する等、よりわかりやすく伝えるための工夫を試みていた。また、本支援システムの使用によって教科書や補助教材、その他の書籍へより頻繁にアクセスすることが増えたことも確認できた。 |
Research Achievement Classification: | 国際会議/International Conference |
Type: | Conference Paper |
Peer Review: | あり/yes |
Solo/Joint Author(s): | 共著/joint |
Published journal or presented academic conference: | International Conference on Japanese Language Education (ICJLE) |
Date: | 12-Jul-2014 |
Publisher: | Sydney International Conference on Japanese Language Education 2014 (ICJLE2014) |
Appears in Collections: | Ito, Kei
|
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|