DSpace

Future University Hakodate Academic Archive >
Faculty and Students >
Dept. of Media Architecture >
Ito, Kei >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10445/8246

Title: PBLにおけるポートフォリオ活用による学習支援の試み
A Trial Learning Support by Using Portfolio in PBL
Authors: 雲井, 尚人
冨永, 敦子
伊藤, 恵
Abstract: 本研究ではPBL(Project-Based Learning)を主体的に学ぶことの支援を目的とする. 実践的情報教育としてPBLが行われている. しかし実際のPBLでは, チーム間での交流が少ない問題があり, また個人の学びへの意識が低い傾向がある. 我々はこれらの問題を解決するためにポートフォリオに着目した.PBLに対するポートフォリオを作ることで, 学生が主体的に学ぶ環境を得られると考えられる. 本研究では, 著者ら所属学部で行われているPBLを対象として, 新たなシステムを導入するのではなく, 現在使われている「週報」を利用する.PBL受講学生に週報をポートフォリオとして使わせ, 学びへの影響調査を行う.
Research Achievement Classification: 国内学会/Domestic Conference
Type: Conference Paper
Peer Review: なし/no
Solo/Joint Author(s): 共著/joint
Published journal or presented
academic conference: 
第40回教育システム情報学会
Date: 2-Sep-2015
Publisher: 教育システム情報学会
Appears in Collections:Ito, Kei

Files in This Item:

File Description SizeFormat
F3T-1.pdf2.12 MBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Copyright © 2010-2012 FUTURE UNIVERSITY HAKODATE.
DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace